Cărți faine, mai puțin cunoscute

joi, 7 decembrie 2017
Pentru cine se întreabă, poza e făcută acasă la Nora Iuga. :)

Pentru că am schimbat template-ul blogului și nu mai pot să pun foarte multe chestii în bara laterală, am hotărât să mut într-un articol lista cu cărți mai puțin cunoscute, care cred că merită să ajungă la mai mulți cititori. O să mai adaug și alte titluri, pe măsură ce le descopăr (le voi pune la început, ca să fie mai ușor de reperat). Pentru mai multe detalii, la fiecare carte există un link către cronica pe care am scris-o pe blog. 



Între timp au devenit mai cunoscute, așa că le mut mai jos:

12 comentarii

  1. Arată minunat! :) Ai muncit ceva să faci atâtea schimbări. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Andreea! N-am mai ieșit din pijamale de trei zile. 😇 Și mai sunt multe detalii de rezolvat, dar țin mai degrabă de aspectul postărilor, deci o să fie de muncă cel puțin o lună de acum încolo, ca să arate totul bine. Sunt maniacă în privința detaliilor. 😅

      Ștergere
  2. Da, e foarte faină noua temă, chiar așteptam o ocazie să-ți spun. Plus că mă bucur că de pe lista aia am citit și eu cîteva, Gould's Book of Fish clar la recomandarea ta am cumpărat-o. Eu care încă nu disting bine între ele nici fructele de mare, mă bucur că e cu poze pentru fiecare pește în parte :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tiii, mă bucur că-ți place, L.! 😄
      Ha, dar ce ediție ai tu? Că a mea n-a avut poze cu pești...

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru feedback, Oana! Mă bucur că îți place. 😊 Și eu sunt foarte încântată, deși, în loc să scriu despre cărțile citite, în ultima vreme mă ocup numai de partea tehnică. :))

      Ștergere
  4. Va urmareec de ceva timp si da , arata foarte bine blog ul. Felicitari pentru noul look. In principiu, va scriu sa va multumesc ca ati adus in prim plan cartea lui Ihsan Oktay Anar, e absolut geniala , sunt la pagina 200 si nu vreau sa se termine vreodata. Ceva in stilul asta se mai gaseste ?(Pamuk oare?)I'm a sucker for istorico -mistic, alchimie ,cunoastere in evul mediu si perioadele urmatoare. Din cate am vazut alta carte a lui nu a mai fost tradusa. Pana una alta recomand eu doua carti care nu sunt chiar pe aceeasi lungime de unda ,dar au o atmosfera speciala/asemanatoare - Laur de Vodolazkin si Piatra filozofala - Yourcenar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paul, te-aș ruga să vorbim la per tu. :)
      Mă bucur că ai început cartea lui Anar și că îți place atât de mult! Îți recomand și „Nostalgia” lui Cărtărescu, are o atmosferă asemănătoare (sau „Orbitor. Aripa stângă”). Altceva nu-mi vine în minte acum – oricum, cărțile de genul acesta sunt destul de rare sau poate că n-am citit eu destule. Oarecum similar ar fi și „Manuscrisul găsit la Saragosa”, de Jan Potocki, pe care l-am început prin ianuarie, dar m-am tot lălăit cu lectura și încă nu l-am terminat.
      Mulțumesc pentru recomandări, uite că n-am citit „Laur”, mă tot învârt în jurul lui. De Yourcenar am alte două cărți în bibliotecă, dar pe asta nu – o voi lua la un moment dat.

      Ștergere
  5. Salut ! :)

    În primul rând, respect pentru munca depusă în crearea acestui blog, pe care îl găsesc foarte bine structurat; fiind în căutarea unei recenzii asupra romanului ''Maestrul și Margareta'' al lui Bulgakov, recenzia pe care ai elaborat-o m-a ajutat foarte mult să înțeleg opera.
    În al doilea rând, aș dori să îmi recomanzi cărți cu temă distopică (întrucât acest gen de literatură mă pasionează enorm) ; până acum am citit ''Noi'' de Evgheni Zamiatin și ''Minunata lume nouă'' a lui Aldous Huxley - cărți bestiale din punctul meu de vedere și care mi-au dat ghes să aprofundez mai mult această temă.
    Aștept cu nerăbdare sugestiile tale :) și spor la ''ceteală'' :)

    Bucovina salutes you !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru aprecieri, dragă Anonimule! Mă bucur că mi-ai descoperit blogul și că mi-ai lăsat un comentariu așa simpatic. :)

      Și eu sunt atrasă de distopii. Încă n-am citit romanul lui Zamiatin, dar e pe listă. Din ce-am citit până acum, îți pot recomanda următoarele titluri:

      „Povestea Slujitoarei”, de Margaret Atwood (tot de ea, „Oryx și Crake” + următoarele volume din serie, dacă îți place primul; pe ultimul nu l-am citit)
      „Zâtul”, de Tatiana Tolstaia
      „Metro 2033”, de Dmitri Gluhovski
      „Ziua trifidelor”, de John Wyndham
      „Fata cu toate darurile”, de M.R. Carey
      „Ready Player One”, de Ernest Cline
      „Să nu mă părăsești”, de Kazuo Ishiguro
      „Darul lui Jonas (The Giver)”, de Lois Lowry (asta-i YA, dar te ține în priză; următoarele două volume din serie nu sunt la fel de bune)

      Deși nu sunt tocmai distopii, s-ar încadra aici și „Eseu despre orbire”, de José Saramago (una dintre cărțile mele favorite), „Drumul”, de Cormac McCarthy, sau „Împăratul muștelor”, de William Golding. Ah, și să nu uit de „1984”.

      Spor la citit și sper să ne mai auzim. Dacă găsești vreo distopie mișto, mai puțin cunoscută, poate-ți faci timp să-mi dai de veste. :)

      Ștergere
  6. Alte distopii faine, traduse in romana: Fahrenheit 451 de Ray Bradbury, Portocala mecanică a lui Anthony Burgess, Ultimatum - ultimele zile ale unui război atomic de Mordecai Roshwald. In stilul Maestrului si Margaretei as pune Adio Europa - I.D. Sirbu. Si daca tot am ajuns la romani, Bujor Nedelcovici cu Al doilea mesager.

    Bine ai revenit, nu am facebook. :) Ma bucura si faptul ca ai renuntat la colaborarea cu editurile, cred ca ai multe capodopere necitite prin biblioteca.

    Ti-am mai recomandat, dupa Aitmatov, pe Viktor Astafiev, cu Visul crestelor albe. Vacante si calatorii prin Siberia. :) "Stilistic desăvârşită, profund morală, îţi dă o anumită stare de spirit, inefabilă deocamdată", unde "dai de cele mai frumoase descrieri de natură sălbatică citite vreodată". Citate din Dragos C., daca eu nu te conving... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adrian, recomandarea ta a fost de ajuns, să știi. :) Am cumpărat cartea lui Astafiev, doar că n-am ajuns încă la ea, cum n-am ajuns la multe cărți bune din bibliotecă. Este sus pe listă, o voi citi în viitorul apropiat. Mai întâi vreau să termin „Swann” și celelalte cărți începute, vreo șase la număr. Bine, la câteva din ele aș putea să renunț, dacă văd că nu mă atrag cu adevărat.

      Mai sunt câteva cărți de care am auzit de la alții (Gabriel de la „Nopți și zile”, de pildă, sau amicul lui, Ionescu) și pe care chiar vreau să le citesc, dar, ca un făcut, nici la astea nu ajung. Adevărul e că s-au strâns prea multe. Din cauza asta am și decis să nu mai cumpăr decât titlurile pe care mi le doresc foarte, foarte tare și știu că le voi citi în scurtă vreme de la achiziție.

      Colaborarea cu editurile nu mă condiționa să citesc tot ce primeam (de multe ori, ceream eu cărțile care mă interesau), dar tot exista o constrângere pe undeva, sub forma teancului care se tot mărea și nu putea fi dovedit nicicum. Mă simt mai liberă acum, când pot să-mi aleg eu lecturile, după cheful de moment. Cel mai tare mă bucur că m-am apropiat din nou de cărțile alea mai puțin cunoscute, pe care le tot amân de la an la an (zilele astea am citit una dintre ele, yeey).

      Mulțumesc pentru recomandările de distopii, n-am citit niciuna.

      Ștergere

Un produs Blogger.